First Camp lanserar Yessi och nytt barnkoncept
Husvagn.se 2020-05-27Barnfamiljer är en av First Camps allra viktigaste gästkategorier. Inför sommaren 2020 lanserar nu Sveriges ledande campingkedja ett nytt barnkoncept med ekorren Yessi i centrum. I samma veva släpps låten "Campa med oss". Trots Coronatider satsar kedjan stort på ännu bättre upplevelser för alla yngre gäster inför sommaren 2020.
First Camp har en lång tradition av att jobba med barnkoncept, och tidigare har både utomjordingen Blix och sköldpaddan Bosse Bo figurerat. I samband med ett större varumärkesarbete det senaste året har First Camp nu utarbetat ett nytt koncept.
Konceptet är centrerat kring karaktären Yessi, en nyfiken, busig och energifull ekorre som bor i skogen intill campingen. Hon är lite magisk, nämligen ett så kallat “lyckodjur” som både sprider och samlar på lycka genom att göra saker som gör henne glad. Yessi vill också väcka barnens nyfikenhet om miljö, natur och hälsa på ett lustfyllt sätt.
”Vi har verkligen eftersträvat att genom detta koncept lyfta fram all glädje som det innebär att campa i allmänhet och i synnerhet på First Camps 39 destinationer i Sverige”, säger Mikael Wåhlund, regionchef på First Camp och ansvarig för konceptutvecklingen av aktivitetsutbudet.
Konceptet har utarbetats i samarbete med True Stories, en konceptbyrå som tidigare utvecklat koncept för bland annat Skistar och Stena Line. Låten Campa med oss har skrivits av Sara Edwardsson, känd som programledare för bland annat Bolibompa och Supersnällasilversara i SVT, och producenten Peter Ågren.
”Konceptet med Yessi som budbärare vilar på en stark värdegrund och levande storytelling som skapar en röd tråd i all kommunikation, viktiga framgångsfaktorer för att skapa en stark och långsiktig relation till målgruppen, familjer med barn. First Camp visar att man ligger i framkant genom att introducera ett koncept med ett trovärdigt innehåll där även lärandet står i fokus”, säger Fredrik Magnusson, VD på True Stories."
First Camps storsatsar på en ännu bättre gästupplevelse inför sommaren 2020. På 23 av kedjans svenska destinationer kommer barnklubb, kvällsunderhållning och sportaktiviteter genomföras under veckorna 27-32. Samtliga aktiviteter anordnas utomhus och under former som följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Läs mer här!